Antwerpen, 00.45 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Joel Wouda - WaarBenJij.nu Antwerpen, 00.45 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Joel Wouda - WaarBenJij.nu

Antwerpen, 00.45

Blijf op de hoogte en volg Joel

28 Juli 2012 | België, Antwerpen

Namaste!

Spirituele ontdekkingstocht, soulsearching, mezelf herontdekken... Noem het wat je wil, maar ik trek naar verhevener oorden!

De reis begint op 29 juli om 11.10 bij vertrek van Schiphol richting Delhi, waar vandaan ik met de trein naar Gorakhpur reis (780 km met de nachttrein), en van daaruit met de bus richting Pokhara (Nepal); als alles goed gaat kom ik daar tegen de avond aan op 31 juli. De eerste maand blijf ik in Pokhara, waar ik via Vrijwillig Wereldwijd mee ga lopen in een kliniek, en mee help in een weeshuis met de verzorging en het vermaken van weeskinderen. De tweede maand ga ik enkel reizen, zowel door Nepal als India.

Ik hoop te kunnen ondervinden hoe de culturen van Noord-India en Nepal is, onder welke omstandigheden mensen daar leven en te zien hoe de gezondheidszorg daar functioneert. Aangezien ik net als vorig jaar in Ghana bij een gastgezin kom te wonen, kom ik veel in aanraking met lokale gebruiken, en ik hoop er wat van op te steken. Misschien kookkunsten..? Of op muzikaal vlak? Wie zal het zeggen?

Via dit blogje wil ik iedereen thuis wat op de hoogte houden van mijn gereil en gezeil in deze verre oorden. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen; je kan altijd een reactie plaatsen, of een mail sturen naar joel.wouda@gmail.com.

Veel leesplezier!

  • 28 Juli 2012 - 04:46

    Maurits:

    ik wens je veel reissucces. voor nepal moet je (blijkbaar) zeker het paragliden proberen! geniet en ervaar!

  • 28 Juli 2012 - 12:06

    Karine:

    Wow, klinkt goed Joel! Veel plezier! Xx

  • 28 Juli 2012 - 12:42

    Bernadette En Pieter:

    Hoi Joël!

    Wat vet dat je weer een blog gaat bijhouden! Pieters zusje Marieke zit momenteel ook in India :)
    Wij vertrekken op 9 sept voor ruim een maand naar de VS voor een trip van New-York naar San Francisco dus als we allemaal weer terug in NL zijn hebben we iig genoeg te bespreken.

    Groetjes, ook van Pieter
    Dette

  • 31 Juli 2012 - 01:31

    Josefien:

    Hoi Joel!

    Leuk dat je ons allemaal op de hoogte wilt houden van je avonturen daar in het verre oosten!
    Ik hoop dat je er heel erg van zult genieten en veel nieuwe ervaringen mee terug naar huis zal kunnen nemen (en al dat kook- of muziekkunsten zijn genieten wij daar natuurlijk graag van mee ;-) )
    Veel groetjes uit - het voor jou ondertussen verre - Antwerpen.

    x

    Josefien

  • 01 Augustus 2012 - 19:08

    .:

    Hoi Joël,
    We hopen dat je ondanks de grote stroomstoring toch met de trein hebt kunnen gaan en op tijd in Nepal bent aangekomen. Wij vertrekken morgen naar Engeland, maar proberen daar ook af en toe je blog te bekijken.
    Doe voorzichtig!
    Je vader, Ihnasya en Roxanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joel

Huisarts met tropencursus op zak.

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 14276

Voorgaande reizen:

05 September 2018 - 23 Oktober 2018

Kamp Moria

29 Maart 2014 - 07 Juni 2014

Tanzania

29 Juli 2012 - 28 September 2012

Nepal / India

06 Augustus 2011 - 02 Oktober 2011

Tamale, Ghana

Landen bezocht: